Ile kosztuje audyt SEO?

Większość różnego rodzaju przedsięwzięć, zarówno tych biznesowych jak i społeczno-kulturalnych, ma swoje serwisy oraz strony w Internecie. Obecnie jest to najskuteczniejszy sposób na to, by dotrzeć ze swoim przekazem albo produktem tam, gdzie normalnie byśmy nie mieli szans dotrzeć. Stąd też bardzo istotną sprawą jest to, by nasze potencjalne strony internetowe działały jak najlepiej. Ważną rolę będą więc spełniały odpowiednio dobrane słowa kluczowe oraz dobre pozycjonowanie strony w różnych wyszukiwarkach. Czasami niektóre z witryn pomimo tego, że pod względem merytorycznym są bez zarzutu, nie wyświetlają się odpowiednio wysoko w wyszukiwarkach. To może mieć przełożenie na małą rozpoznawalność strony, czy też o wiele niższą sprzedaż naszego produktu. Jeśli więc nie wiemy do końca, co zrobić, by nasza strona generowała więcej wejść, warto sięgnąć po specjalistyczną pomoc. W sieci znajdziemy różne firmy zajmujące się tego typu zagadnieniami, które są nam w stanie skutecznie pomóc. Z pewnością dobrze by było się przyjrzeć temu zagadnieniu z bliska.

1. Skuteczny oraz solidny audyt SEO – propozycja z górnej półki

2. Szczegółowa analiza problemów ma kluczowe znaczenie

Skuteczny oraz solidny audyt SEO – propozycja z górnej półki

Jeśli więc chcemy zlecić skuteczny audyt SEO serwisu internetowego, to powinniśmy w tym celu sięgnąć po fachową pomoc w tym zakresie. Jedną z najciekawszych propozycji znajdziemy w Inclick.pl. Dobrze przeprowadzony audyt z pewnością poprawi wyniki wyszukiwania naszej witryny w Internecie, co będzie miało bezpośrednie przełożenie na zyski oraz klikalność strony. Na jakie wydatki trzeba być przygotowanym? Otóż dokładne określenie ceny audytu jest trudne, gdyż zależy od bardzo wielu czynników, począwszy choćby od wielkości danego serwisu, a skończywszy na ilości poprawek, które trzeba będzie w nim wprowadzić. Wyżej wymieniona firma proponuje ceny, które się zaczynają od tysiąca dziewięciuset złotych netto. W przypadku, gdy wymagana jest także szczegółowa analiza treści, z których korzysta konkurencyjna strona albo strony w sieci, cena ta może wzrosnąć nawet do 4900 złotych netto. Jak więc widzimy, zakres cenowy jest bardzo szeroki i o dokładnej kwocie, jaką będzie trzeba zapłacić, można mówić po wycenie całości prac, które trzeba będzie przeprowadzić. Jedno jest pewne – ów wydatek ma charakter jednorazowy i po dobrze przeprowadzonym audycie SEO z pewnością powinien się on nam zwrócić. Oczywiście możemy sięgnąć po darmowe narzędzia, które pokażą nam, co można w naszym serwisie ulepszyć, ale nie spodziewajmy się po nich nadzwyczajnych efektów. Istotą dobrego audytu jest bowiem ściśle zindywidualizowany program naprawczy, przygotowany pod kątem danej witryny internetowej. Tylko takie działanie przyniesie dobre skutki – co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Szczegółowa analiza problemów ma kluczowe znaczenie

Żeby uniknąć niepotrzebnych wydatków w przyszłości, najlepiej zlecić zbudowanie strony, sklepu internetowego, itp., specjalistom, którzy wiedzą jak to zrobić. Rozbudowane, duże serwisy, w których potrzebne są przeróbki, zwiększające ich widoczność w sieci, generują spore koszty jeśli chodzi o audyt. Zdecydowanie tańsze są audyty przeprowadzane w małych serwisach. W skrajnych przypadkach może być tak, że taniej będzie zbudować nową stronę od podstaw, niż inwestować w audyt. Każdy audyt składa się z analizy on-page, off-page oraz analizy technicznego SEO. Analiza on-page obejmuje problemy tkwiące w obrębie samego serwisu, takie jak np. struktura strony www. Analiza off-page zajmuje się czynnikami występującymi poza obrębem serwisu, czyli np. strukturą profilu linków zewnętrznych. Techniczne SEO przygląda się sposobowi, w jaki nasza strona jest indeksowana przez roboty oraz jak wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google. W zależności od wielkości serwisu poddanego takim analizom cały proces może potrwać kilka, a nawet kilkanaście dni. Skutecznie przeprowadzona analiza przybierze postać dokumentu, który na kilkudziesięciu lub więcej stronach będzie dokładnie omawiał, co należy uczynić, by nasza witryna uzyskała zupełnie nowy wymiar. Potem już tylko pozostaje wprowadzić wszelkie poprawki zgodnie z wytycznymi zawartymi w dokumencie. Przeważnie zajmuje się tym osoba, która stworzyła dany raport, ale czasami firmy wolą to zlecić komuś innemu. Wówczas analityk lub analityczka przygotowująca dany audyt stają się zewnętrznym koordynatorem, dzięki czemu prace wprowadzające poprawki przebiegają o wiele szybciej oraz skuteczniej. Na ostateczny koszt wszelkich prac wpływ będzie miała z pewnością ilość roboczogodzin, które trzeba będzie poświęcić na wprowadzenie poprawek, a także dostęp do specjalistycznych programów komputerowych, umożliwiających ich wprowadzenie. Skuteczny audyt SEO z pewnością nam nie zaszkodzi. Pamiętajmy bowiem o tym, że wielcy gracze rynkowi utrzymują całe struktury w swoich firmach, które zajmują się na bieżąco tylko i wyłącznie tymi zagadnieniami. Warto o tym pamiętać oraz sięgnąć po pomoc fachowców, jeśli wyda się ona nam niezbędną.